ISSN 1338-032X

Aké opatrenia v súvislosti s odstaveným mostom mali byť vykonané bezodkladne?

Bezpečnosť mala a má byť prvoradá.

Hneď v prvé popoludnie po odstavení premávky po moste boli potvrdené naše varovania a to čo do kolón na rýchlostnej komunikácii R1, tak problematického odbočovania na nadjazde pri Dolnej Strede. V dostatočnom predstihu sme o hroziacom probléme a rizikách informovali verejnosť a upozorňovali aj kompetentných.

Počúvať nemali záujem.

Na problém sme upozornili konkrétnych prítomných policajných dôstojníkov – podotýkame že išlo o dopravákov – aj na stretnutí zvolanom za účelom okamžitého odstavenia mosta. Rovnako bol na problém asi o rok a pol upozornený správca mosta a OÚ v sídle kraja, ktorý bude vydávať stavebné povolenie.

Vyhotovili sme videozáznam oboch obchádzkových trás s poukázaním na kritické miesta obchádzok a s dostatočným predstihom sme ho verejne odprezentovali. Správca komunikácie a nadjazdu nemal záujem zúčastniť sa stretnutia na  MsÚ v Seredi a vypočuť si pripomienky občanov, ktorých sa uzatvorenie mosta dotkne najviac.

Žiaľ stačilo niekoľko dní a naše predpoklady sa naplnili. Akurát v niektorých dňoch sú kolóny ešte dlhšie,ako sme predpokladali.

Čo konkrétne mali správcovia komunikácií pre bezpečnosť premávky vykonať bezodkladne?

  • okamžité zníženie rýchlosti na R1 v úseku od pripájača na R1 pri bývalom MILEXe s vyznačením  možnosti tvorenia kolón – smer Nitra
  • okamžité zníženie rýchlosti na nadjazde od Dolnej Stredy smerom na Galantu
  • v kritických časoch hliadka dopravnej polície na nadjazde zabezpečujúca plynulosť a bezpečnosť  odbočenia vľavo z R1, čím sa dosiahne rýchlejšie „čistenie“  rýchlostnej komunikácie a tým aj bezpečnosť na R1
  • upravenie prednosti v jazde v križovatke pri Hutníku v Seredi. Minimálne preprogramovanie svetelnej signalizácie. Stále máme hlavnú cestu z centra mesta k uzatvorenému mostu!
  • bezodkladné upozornenie na  UZATVORENIE MOSTA na príjazdoch do mesta a vyznačenie obchádzok

Všetko malo byť vykonané bezodkladne.  No prakticky nič nebolo vykonané ani tri týždne po uzatvorení mosta a väčšina opatrení nieje vykonaná ani po mesiaci. Na rýchlostnej komunikácii  R1 pre bezpečnosť v súvislosti s výrazne zvýšenou premávkou v obchádzkovom úseku nebolo doteraz vykonané prakticky nič!

Aj mesiac po uzatvorení nadjazdu  vodič idúci po  R1 rýchlosťou  130 km/hod zaregistruje  autá dnes už úplne pravidelne zaberajúce časť jedného z jazdných pruhov na poslednú chvíľu a bez varovania príslušným dopravným značením. V civilizácii mimo Slovenska nepredstaviteľný stav.

Aj mesiac po uzatvorení mosta sú dopravným značením vodiči pri zátarase posielaní do slepej ulice! Upozornenia opakované počas troch týždňov smerované na kompetentné osoby nepomáhajú.

Nestojí otázka či príde k vážnej dopravnej nehode, ale kedy a s akými následkami. Ešte že je za nedostatočne rýchle konanie v uvedených veciach možné určiť nielen zodpovedné inštitúcie, ale aj konkrétne zodpovedné osoby zastávajúce konkrétne funkcie.

Vzhľadom na to,kde sa Sereď nachádza z hľadiska tranzitu cez Slovenskú republiku je smutné, že takýto stav dopustili kompetentné orgány a ministerstvá napriek tomu, že stav mosta a teda fakt, že skôr či neskôr k jeho úplnému uzatvoreniu príde, vedeli minimálne 4 roky vopred.

Slovensko má vážne problémy nielen v budovaní novej dopravnej infraštruktúry, ale aj v udržiavaní tej stávajúcej. Je to vidieť na nehospodárnom čerpaní  fondov  EÚ (na výstavbu ciest onedlho končia) a predražovaním zákaziek. Mýto a spôsob prerozdelenia financií z jeho výberu výrazne nezmenila ani minulá vláda.

Slovenská republika je v centre Európy, no už dnes je obchádzaná medzinárodnými dopravcami po železnici, ale postupne získavame zlé meno aj pre riedku a nedokončenú diaľničnú sieť.  Slovensko tak prichádza o nemalé finančné prostriedky,ktoré naopak získavajú štáty, cez ktoré sme obchádzaní. Výsledok a rozdiely v budovaní infraštruktúry sa takto budú ešte viac prehlbovať a o niekoľko rokov budeme zaostalou krajinou s rozpadnutou cestnou a železničnou infraštruktúrou a bezpečnosťou nezodpovedajúcou štandardom bežným všade okolo nás. Teda tam, kde nekradnú a netunelujú verejné peniaze, resp. kde je takéto konanie účinne postihované.

Problémom je,že už je neskoro začať si brať príklad aj z Rumunska, kde eurofondy netunelovali, ale  investovali do infraštruktúry a bezpečnosti na cestách, ktorú Rumunom dnes môžeme iba závidieť.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Odporúčané články

Tragická nehoda na priechode pre chodcov v Martine

KR PZ Žilina |MM|  Dnes vo večerných hodinách došlo na ceste I/65 na ulici Jilemnickeho v Martine k...

Ukradli reklamný banner umiestnený v Modranke blízko diaľnice D1. Nevideli ste ich?

KR PZ Trnava |MM| Trnavskí policajti žiadajú o pomoc pri vyšetrovaní trestného činu krádeže. Doposiaľ neznámi páchatelia ešte...

Čelná zrážka osobného vozidla s nákladným si vyžiadala jeden ľudský život

KR PZ Žilina |MM|  Dnes /16.11.2024/ v poobedných hodinách došlo na ceste I/18 pri Hyze, okr. Žilina k...

Cenu slobody Antona Srholca získali 4 významné osobnosti a občianske združenie

TT SK |MM|  Trnavský kraj už šiestykrát odovzdal Cenu slobody Antona Srholca. Ocenenie za mimoriadny prínos k ochrane...

Používanie mobilov v školách bude regulované. Rezort školstva pripravil súbor praktických nástrojov pre školy a rodičov

MŠVVM SR |MM| Usmernenie o regulácii používania mobilných telefónov, informačné materiály pre školy a rodičov, vzdelávanie pre učiteľov,...

Policajné správy z Prešovského kraja

KR PZ Prešov |MM|  Vyhasol život 43 ročného muža Dnes (15.11.2024) krátko po 7:00 hodine došlo na Diaľnici D1...

Križovatka Bernolákovo sa otvorí skôr ako bolo avizované

NDS |MM|  Časť križovatky Triblavina bude čoskoro sprístupnená motoristom. Pre obyvateľov priľahlých satelitných obcí ako je napr. Ivanka...

Rezort školstva zverejnil prvé výsledky monitorovania rizika segregácie na základných školách

MŠVVM SR |MM| Nový systém pravidelného monitorovania rizika segregácie na základných školách má za cieľ zabezpečiť rovnaké príležitosti...

Zhoda na reforme posudkovej činnosti uľahčí prístup k príspevkom aj sociálnym službám

MPSVR SR |MM|  Zjednotenie a zefektívnenie posudzovania zdravotných a sociálnych potrieb je hlavným zámerom pripravovanej reformy posudkovej činnosti....

Informácia o dopravnej nehodovosti za obdobie od 1.1.2024 – 31.10.2024 a mesiac október 2024

KR PZ Trenčín |MM|  Krajský dopravný inšpektorát Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Trenčíne Vám k ďalšej služobnej činnosti...

Spoločné cvičenie profesionálnych a dobrovoľných hasičov okr. Partizánske zamerané na likvidáciu lesného požiaru

KR HaZZ Trenčín |MM|  Dňa 14. novembra vykonali príslušníci Hasičského a záchranného zboru z Partizánskeho a členovia Dobrovoľných...

Mierime na technologický vrchol: Konferencia Superpočítač a Slovensko priniesla aktuálne informácie o vývoji v oblasti HPC

MIRRI |MM| Slovensko výrazne napreduje v oblasti vysokovýkonných výpočtov (HPC – High Performance Computing), ktoré sú kľúčové pre...