Prezídium PZ SR |MM| Polícia sa dostala do úzkeho výberu v rámci českej súťaže zameranej na kvalitu vytvorených textov.
Zlaté Pero 2023 organizovalo české združenie Creative Copywriters Club a po prvýkrát posudzovalo aj texty zo Slovenska. Cieľom už 12. ročníka súťaže bolo vybrať najkvalitnejšie texty, ktoré sa týkajú reklamy, prípadne kampaní pôsobiacich v rámci značky či štátnej inštitúcie.
Celkovo 12 porotcov, 6 zo Slovenska a 6 z Českej republiky, posudzovalo 41 projektov, ktoré do ankety nominovali ich autori alebo ktokoľvek iný. Aj keď sa Policajný zbor proaktívne do súťaže neprihlásil, o jeho činnosti sa odborná porota dozvedela a zaradila ho na tvz. shortlist, teda medzi 7 finalistov.
„Platí to na oboch stranách rieky Moravy – dobrý text je najlepšou odpoveďou na blbú náladu a blbé veci. Víťazi si zaslúžia farbu spodně kvašenou. A my ostatní píšme o tom, že na trollov najlepšie zaberá dôvtip, že hoaxy sú dobré akurát na slovné hračky,” uviedol predseda poroty Peter Rajčák.
Slovenská polícia dosiahla tento úspech za svoju novú preventívnu kampaň “Všade samý Soros”, prostredníctvom ktorej poukazuje na absurdné dezinformácie a manipulácie späté s týmto maďarsko-americkým finančníkom. Podstatou takýchto manipulácií je pritom prikladanie akýchkoľvek problémov na vrub konkrétnej osoby, alebo tvorba konšpiračných teórií o tajnom spiknutí.
Dezinformačný naratív o G. Sorosovi považuje Policajný zbor za významnú hybridnú hrozbu, a preto sa jej bude intenzívne venovať aj nasledujúce mesiace.
Ide už o štvrté ocenenie, ktoré získal Odbor komunikácie a prevencie Prezídia Policajného zboru v rámci svojej činnosti vo vzťahu k PR aktivitám a boju proti dezinformáciám. V roku 2020 skončil na 3. mieste vo svojej kategórii v ankete Social Awards Slovakia, o rok neskôr sa umiestnil v top trojici ankety Úradnícky čin roka a napokon získal ocenenie Unikátny PR počin v rámci ďalšej ankety PROKOP.
POZRITE SI DOTERAJŠIE ČASTI KAMPANE O GEORGOVI SOROSOVI