ISSN 1338-032X

Štatistika dopravnej nehodovosti v Trenčianskom kraji

KR PZ Trenčín |MM| Za obdobie od 01. 01. 2023 do 31. 12. 2023 došlo na cestách v Trenčianskom kraji k 792 dopravným nehodám (-269), z toho s následkom na živote alebo zdraví bolo 368 dopravných nehôd (-61). Pri dopravných nehodách bolo 21 osôb usmrtených (-5), 46 osôb bolo ťažko zranených (-29) a 396 osôb ľahko zranených (-49).

Z hľadiska skladby usmrtených osôb pri dopravných nehodách došlo k usmrteniu 10 vodičov osobného motorového vozidla, 6 chodcov, 1 vodiča malotraktora, 3 cyklistov a 1 vodiča motocykla.

Tab. Prehľad základných ukazovateľov o dopravných nehodách podľa územnosprávneho členenia za obdobie od 01. 01. do 31. 12. 2023 a porovnanie s rovnakým obdobím roku 2022

Za obdobie od 01. 12. 2023 do 31. 12. 2023 došlo na cestách v Trenčianskom kraji k 72 dopravným nehodám (-35), z toho s následkom na živote alebo zdraví bolo 33 dopravných nehôd (-5). Pri dopravných nehodách boli 2 osoby usmrtené (-1), 2 osoby boli ťažko zranené (0) a 33 osôb bolo ľahko zranených (-6).

Tab. Prehľad základných ukazovateľov o dopravných nehodách podľa územnosprávneho členenia za obdobie od 01. 12. 2023 do 31. 12. 2023 a porovnanie s rovnakým obdobím roku 2022

Dni a časy vzniku dopravných nehôd: 

Tab. Prehľad o počte a následkoch dopravných nehôd podľa jednotlivých dní v týždni za obdobie od 01. 01. 2023 do 31. 12. 2023 a porovnanie s rovnakým obdobím roku 2022

Z pohľadu dní v týždni bolo za obdobie od 01. 01. 2023 do 31. 12. 2023 najviac dopravných nehôd zaznamenaných v stredu (127 dopravných nehôd, -33), v sobotu (123 dopravných nehôd, -29) a v pondelok (117 dopravných nehôd, -43). V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022 bol zaznamenaný pokles počtu dopravných nehôd v každý deň v týždni.

Z pohľadu dní v týždni bolo za obdobie od 01. 12. 2023 do 31. 12. 2023 najviac dopravných nehôd zaznamenaných v sobotu (17 dopravných nehôd, +5), v piatok (15 dopravných nehôd, 0) a vo štvrtok (13 dopravných nehôd, -11).

Tab. Prehľad o počte a následkoch dopravných nehôd podľa času za obdobie od 01. 01. 2023 do 31. 12. 2023 a porovnanie s rovnakým obdobím roku 2022

Z pohľadu času vzniku dopravných nehôd bolo za obdobie od 01. 01. 2023 do 31. 12. 2023 najviac dopravných nehôd zaevidovaných v čase od 16.00 do 20.00 h. (183 dopravných nehôd, -57), v čase od 12.00 do 16.00 h. (181 dopravných nehôd, -50) a v čase od 08.00 do 12.00 h. (134 dopravných nehôd, -43). V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022 bol zaznamenaný pokles počtu dopravných nehôd vo všetkých vyhodnocovaných časových intervaloch.

Z pohľadu času vzniku dopravných nehôd bolo za obdobie od 01. 12. 2023 do 31. 12. 2023 najviac dopravných nehôd zaevidovaných v čase od 04.00 do 08.00 h. (14 dopravných nehôd, 0), v čase od 16.00 do 20.00 h. (14 dopravných nehôd, -11) a v čase od 12.00 do 16.00 h. (12 dopravných nehôd, -3). V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022 bol zaznamenaný pokles počtu dopravných nehôd vo všetkých vyhodnocovaných časových intervaloch.

 

Miesta dopravných nehôd:

Tab. Prehľad o počte a následkoch dopravných nehôd podľa druhu komunikácie za obdobie od  01. 01. 2023 do 31. 12. 2023 a porovnanie s rovnakým obdobím roku 2022

V obci bolo za obdobie od 01. 01. 2023 do 31. 12. 2023 zaevidovaných 580 dopravných nehôd (-140), pri ktorých bolo 12 osôb usmrtených (+1), 25 osôb bolo ťažko zranených (-13) a 242 osôb bolo ľahko zranených (-37).

Mimo obce bolo zaevidovaných 212 dopravných nehôd (-129), pri ktorých bolo 9 osôb usmrtených (-6), 21 osôb bolo ťažko zranených (-16) a 154 osôb ľahko zranených (-12).

Z hľadiska následkov dopravných nehôd na živote alebo zdraví boli kritické najmä cesty  I. triedy.

Na diaľnici bolo zaznamenaných 42 dopravných nehôd (-61), pri ktorých boli 3 osoby usmrtené (+3), 3 osoby ťažko zranené (-2) a 21 osôb bolo ľahko zranených (0).                         Na komunikáciách v pôsobnosti DO PZ Trenčín bolo zaznamenaných 30 dopravných nehôd       (-60), pri ktorých bola 1 osoba usmrtená (+1), 2 ťažko zranené (-1) a 11 osôb bolo ľahko zranených (-5). Najčastejšími príčinami vzniku dopravných nehôd na komunikáciách v pôsobnosti DO PZ Trenčín bolo porušenie povinnosti vodiča (13 dopravných nehôd, -26)         a nedovolená rýchlosť jazdy (4 dopravné nehody, -33). Z hľadiska dní bol najnehodovejším dňom piatok (6 dopravných nehôd, -7), pondelok (5 dopravných nehôd, -11) a utorok (5 dopravných nehôd, -9). Z hľadiska času bol najnehodovejším interval od 16.00 do 20.00 h. (9 dopravných nehôd, -7).

Na železničných priecestiach bolo v sledovanom období zaznamenaných 6 dopravných nehôd (-3), pri ktorých bola 1 osoba usmrtená (+1), žiadna osoba nebola ťažko zranená (-2) a 1 osoba bola ľahko zranená (-1).

Vinníci dopravných nehôd:

Z pohľadu zavinenia dopravných nehôd vyplýva, že za obdobie od 01. 01. 2023 do 31. 12. 2023 najviac dopravných nehôd zavinili vodiči motorových vozidiel v počte 677 dopravných nehôd (-272). Vodičmi nemotorového vozidla bolo zavinených 49 dopravných nehôd (-4), z toho deťmi 5 dopravných nehôd (-8). Chodcom bolo zavinených 30 dopravných nehôd (+10), z toho deťmi 8 dopravných nehôd (+2).

Z pohľadu druhu nehody došlo k 78 dopravným nehodám, pri ktorých došlo k zrážke s chodcom (-9) a k 49 dopravným nehodám, pri ktorých došlo k zrážke s cyklistom (-13).

Z pohľadu zavinenia dopravných nehôd vyplýva, že za obdobie od 01. 12. 2023 do 31. 12. 2023 najviac dopravných nehôd zavinili vodiči motorových vozidiel v počte 63 dopravných nehôd (-33). Chodcami boli za obdobie od 01. 12. 2023 do 31. 12. 2023 zavinené 4 dopravné nehody (-1) a vodičmi nemotorových vozidiel boli zavinené 3 dopravné nehody (+1).

 

Príčiny dopravných nehôd za obdobie od 01. 01. 2023 do 31. 12. 2023:

  • porušenie povinnosti vodiča sa podieľalo na 356 dopravných nehodách (-117), čo predstavuje 44,9%-ný podiel zo všetkých dopravných nehôd. Pri uvedených dopravných nehodách bolo 5 osôb usmrtených, 15 osôb bolo ťažko zranených a 101 osôb bolo ľahko zranených,
  • nedovolená rýchlosť jazdy sa podieľala na 110 dopravných nehodách (-47), čo predstavuje 13,9%-ný podiel zo všetkých dopravných nehôd. Pri uvedených dopravných nehodách boli 2 osoby usmrtené, 6 osôb bolo ťažko zranených a 90 osôb bolo ľahko zranených,
  • nesprávna jazda cez križovatku sa podieľala na 67 dopravných nehodách (-12), čo predstavuje 8,5%-ný podiel zo všetkých dopravných nehôd. Pri uvedených dopravných nehodách boli 3 osoby usmrtené, 4 osoby boli ťažko zranené a 61 osôb bolo ľahko zranených,
  • nesprávne otáčanie a cúvanie sa podieľalo na 44 dopravných nehodách (-47), čo predstavuje 5,6%-ný podiel zo všetkých dopravných nehôd. Pri uvedených dopravných nehodách boli 2 osoby usmrtené, 1 osoba bola ťažko zranená a žiadna osoba nebola ľahko zranená,
  • porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky sa podieľalo na 33 dopravných nehodách (+2), čo predstavuje 4,2%-ný podiel zo všetkých dopravných nehôd. Pri uvedených dopravných nehodách nebola žiadna osoba usmrtená, 3 osoby boli ťažko zranené a 15 osôb bolo ľahko zranených,
  • nesprávny spôsob jazdy sa podieľal na 31 dopravných nehodách (-30), čo predstavuje 3,9%-ný podiel zo všetkých dopravných nehôd. Pri uvedených dopravných nehodách boli 4 osoby usmrtené, žiadna osoba nebola ťažko a 20 osôb bolo ľahko zranených.

 

Príčiny dopravných nehôd za obdobie od 01. 12. 2023 do 31. 12. 2023:

  • porušenie povinnosti vodiča sa podieľalo na 40 dopravných nehodách (-8), čo predstavuje 55,6%-ný podiel zo všetkých dopravných nehôd. Pri uvedených dopravných nehodách nebola žiadna osoba usmrtená, 2 osoby boli ťažko zranené a 14 osôb bolo ľahko zranených,
  • nedovolená rýchlosť jazdy sa podieľala na 7 dopravných nehodách (-14), čo predstavuje 9,8%-ný podiel zo všetkých dopravných nehôd. Pri uvedených dopravných nehodách nebola žiadna osoba usmrtená ani ťažko zranená, 4 osoby boli ľahko zranené,
  • nesprávna jazda cez križovatku sa podieľala na 4 dopravných nehodách (-1), čo predstavuje 5,6%-ný podiel zo všetkých dopravných nehôd. Pri uvedených dopravných nehodách nebola žiadna osoba usmrtená ani ťažko zranená, 3 osoby boli ľahko zranené,
  • porušenie osobitných ustanovení o chodcoch sa podieľalo na 4 dopravných nehodách (-1), čo predstavuje 5,6%-ný podiel zo všetkých dopravných nehôd. Pri uvedených dopravných nehodách nebola žiadna osoba usmrtená ani ťažko zranená, 4 osoby boli ľahko zranené,
  • nesprávny spôsob jazdy sa podieľal na 3 dopravných nehodách (-2), čo predstavuje 4,2%-ný podiel zo všetkých dopravných nehôd. Pri uvedených dopravných nehodách nebola žiadna osoba usmrtená ani ťažko zranená, 2 osoby boli ľahko zranené,
  • nesprávne otáčanie a cúvanie sa podieľalo na 3 dopravných nehodách (-10), čo predstavuje 4,2%-ný podiel zo všetkých dopravných nehôd. Pri uvedených dopravných nehodách nebola žiadna osoba usmrtená, ťažko ani ľahko zranená.

 

Dopravné nehody pod vplyvom alkoholu:

Tab. Prehľad o počte dopravných nehôd zavinených pod vplyvom alkoholu podľa jednotlivých dní v týždni za obdobie od 01. 01. 2023 do 31. 12. 2023

Tab. Prehľad o počte dopravných nehôd zavinených pod vplyvom alkoholu podľa času za obdobie od 01. 01. 2023 do 31. 12. 2023

Požitie alkoholu bolo u vinníkov dopravných nehôd zistené v 120 prípadoch (-25). Pri týchto dopravných nehodách boli 4 osoby usmrtené (-3), 2 osoby boli ťažko zranené (-6) a 29 osôb bolo ľahko zranených (-11).

Vodiči motorových vozidiel zavinili pod vplyvom alkoholu 101 dopravných nehôd (-22), vodiči nemotorového vozidla zavinili pod vplyvom alkoholu 15 dopravných nehôd (+1) a chodci 3 dopravné nehody (-5).

Z hľadiska miesta bolo pod vplyvom alkoholu zaznamenaných v obci 99 dopravných nehôd (-11) a mimo obce 21 dopravných nehôd (-14).

Z hľadiska kategórie komunikácie boli zavinené pod vplyvom alkoholu 3 dopravné nehody na diaľnici (0), 10 dopravných nehôd na ceste I. triedy (-18), 14 dopravných nehôd na cestách II. triedy (-5), 29 dopravných nehôd na cestách III. triedy (0), 54 dopravných nehôd na komunikáciách v km systéme nesledovaných (-5).

Z hľadiska územnosprávneho členenia bolo najviac dopravných nehôd zavinených pod vplyvom alkoholu zaznamenaných v okrese Nové Mesto nad Váhom (25 dopravných nehôd, +8), Prievidza (21 dopravných nehôd, -16), Považská Bystrica (20 dopravných nehôd, +6), Púchov (14 dopravných nehôd, 0) a Trenčín (13 dopravných nehôd, -8). Nárast v počte dopravných nehôd zavinených pod vplyvom alkoholu bol zaznamenaný na území okresov Nové Mesto nad Váhom (25 dopravných nehôd, +8) a Považská Bystrica (20 dopravných nehôd, +6). Na území okresu Púchov bol počet dopravných nehôd zavinených pod vplyvom alkoholu rovnaký (14 dopravných nehôd, 0) ako v roku 2022.

Za obdobie od 01. 12. 2023 do 31. 12. 2023 bolo požitie alkoholu u vinníkov dopravných nehôd zistené v 8 prípadoch (-9). Pri týchto dopravných nehodách nebola žiadna osoba usmrtená (0) ani ťažko zranená (0), 3 osoby boli ľahko zranené (-2).

Vodiči motorových vozidiel zavinili pod vplyvom alkoholu 6 dopravných nehôd (-6), vodiči nemotorového vozidla zavinili pod vplyvom alkoholu 1 dopravnú nehodu (-1) a chodci 1 dopravnú nehodu (-2).

Z hľadiska miesta bolo pod vplyvom alkoholu zaznamenaných v obci 5 dopravných nehôd (-7) a mimo obce 3 dopravné nehody (-2).

Z hľadiska kategórie komunikácie bola zavinená pod vplyvom alkoholu 1 dopravná nehoda na diaľnici (-1), 1 dopravná nehoda na ceste I. triedy (-5), žiadna dopravná nehoda         na ceste II. triedy (-1), 3 dopravné nehody na ceste III. triedy (+1) a 3 dopravné nehody             na komunikáciách v km systéme nesledovaných (-2).

Z hľadiska územnosprávneho členenia bolo za obdobie od 01. 12. 2023 do 31. 12. 2023 najviac dopravných nehôd zavinených pod vplyvom alkoholu zaznamenaných v okrese Prievidza (3 dopravné nehody, 0) a Nové Mesto nad Váhom (2 dopravné nehody, -2). Pod vplyvom alkoholu bola zavinená 1 dopravná nehoda v okrese Ilava (-3). Žiadna dopravná nehoda nebola zavinená pod vplyvom alkoholu v okrese Trenčín (-3), Bánovce nad Bebravou (0), Myjava (0), Partizánske (-1) a Púchov (-2).

 

Vyhodnotenie prijatých opatrení vo vzťahu k dopravnej nehodovosti v Trenčianskom kraji:

Za obdobie od 01. 01. 2023 do 31. 12. 2023 bol v Trenčianskom kraji zaznamenaný v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022 priaznivý vývoj dopravnej nehodovosti. Klesol celkový počet dopravných nehôd (792 dopravných nehôd, -269), počet dopravných nehôd  s následkami na živote a zdraví (368 dopravných nehôd, -61), počet usmrtených osôb (21 usmrtených osôb, -5), počet ťažko zranených osôb (46 ťažko zranených osôb, -29), počet ľahko zranených osôb (396 ľahko zranených osôb, -49) a počet dopravných nehôd zavinených pod vplyvom alkoholu (33 dopravných nehôd, -15).

Za obdobie od 01. 12. 2023 do 31. 12. 2023 bol v Trenčianskom kraji zaznamenaný v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022 celkovo priaznivý vývoj dopravnej nehodovosti. Klesol celkový počet dopravných nehôd (72 dopravných nehôd, -35), počet dopravných nehôd s následkami na živote a zdraví (33 dopravných nehôd, -5), počet usmrtených osôb pri dopravných nehodách (2 usmrtené osoby, -1), počet ľahko zranených osôb pri dopravných nehodách (33 ľahko zranených osôb, -6) a počet dopravných nehôd zavinených pod vplyvom alkoholu (8 dopravných nehôd, -9). Počet ťažko zranených osôb bol rovnaký ako v roku 2022 (2 ťažko zranené osoby, 0).

Tab. Prehľad vykonaných policajných akcií podľa územnosprávneho členenia

za obdobie od 01. 01. 2023 do 31. 12. 2023

TN BN NM PE PB PD
AKCIE PPZ 2 2 2 2 2 2
CKOK 3 3 3 3 3 3
COOK 20 14 14 7 14 17
DBA 11 11 10 9 11 11
SVS KR PZ 4 1 3 2 3 1
SVS OR PZ 23 0 19 12 7 14
SPOLU 63 31 51 35 40 48

 

Tab. Prehľad o počte a následkoch dopravných nehôd v Trenčianskom kraji od roku 1998

Rok Počet dopravných nehôd Počet usmrtených Počet ťažko zranených Počet ľahko zranených
1998 5671 100 352 1209
1999 5324 80 280 1023
2000 4808 69 217 933
2001 5545 51 225 978
2002 5628 62 230 853
2003 5841 49 214 963
2004 5884 56 194 825
2005 5820 44 171 954
2006 6047 55 133 975
2007 5870 53 159 983
2008 5620 64 120 935
2009 2277 28 91 702
2010 2001 39 94 788
2011 1435 31 72 587
2012 1245 32 80 532
2013 1245 19 80 547
2014 1241 17 80 529
2015 1297 28 78 575
2016 1289 20 74 552
2017 1261 34 86 530
2018 1342 32 107 544
2019 1383 24 92 538
2020 1088 26 71 429
2021 1073 20 58 394
2022 1060 26 72 445
2023 792 21 46 396

 

Opatrenia na pozitívne ovplyvnenie vývoja dopravnej nehodovosti v nasledujúcom období:

  1. V dohľade nad cestnou premávkou venovať pozornosť:
  • kontrole zjazdnosti ciest a v prípade zistenia závad (námraza, znečistenie cesty, nebezpečné výtlky, neočakávaná prekážka v cestnej premávke, nedostatočný odtok vody z komunikácie a podobne) neodkladne vyrozumieť prostredníctvom operačného strediska príslušného správcu pozemnej komunikácie,
  • odhaľovaniu najčastejších a najzávažnejších priestupkov proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky (rýchlosť jazdy, základné povinnosti vodičov, nesprávne otáčanie a cúvanie, nesprávna jazda cez križovatku, nesprávny spôsob jazdy…), ale súčasne sa zameriavať na dodržiavanie povinností vodičov voči chodcom na priechodoch pre chodcov, nerešpektovanie cestnej svetelnej signalizácie, nerešpektovanie dopravných značiek najmä zákazu predchádzania a dopravnej značky „Daj prednosť v jazde!“ a „Stoj, daj prednosť v jazde!“,
  • kontrole dodržiavania pravidiel cestnej premávky chodcami – používanie reflexných prvkov, bezpečnostného reflexného odevu, chôdza po nesprávnej strane cesty, používanie priechodov pre chodcov, rešpektovanie cestnej svetelnej signalizácie a výkonom preventívnych akcií – monitorovanie najfrekventovanejších priechodov pre chodcov v ranných a popoludňajších dopravných špičkách, ako aj v nočných hodinách,
  • kontrole dodržiavania zákazu vedenia vozidla pod vplyvom alkoholu alebo iných návykových látok,
  • správaniu sa účastníkov cestnej premávky najmä na cestách I., II. a III. triedy,
  • kontrole používania bezpečnostných pásov a zadržiavacích zariadení vo vozidle vodičmi a spolujazdcami,
  • kontrole dodržiavanie pravidiel cestnej premávky zo strany vodičov nemotorových vozidiel,
  • kontrole dodržiavania pravidiel cestnej premávky vodičmi kolobežiek s pomocným motorčekom,
  • zvýšenú pozornosť venovať dočasným dopravným značkám a dopravným zariadeniam použitým pri čiastočných a úplných uzávierkach resp. pri dopravných obmedzeniach na hlavných cestných ťahoch ciest a miestnych komunikácií,
  • vozidlám, ktoré vykonávajú stavebné, lesné alebo poľnohospodárske práce resp. môžu spôsobiť znečistenie ciest,
  • nákladným vozidlám, ktoré vykonávajú zvoz cukrovej repy tak, aby prebiehala v súlade so zákonom,
  • plynulosti cestnej premávky a v prípade potreby vstupovať do jej zlepšenia fyzickým riadením v kritických úsekoch, v križovatkách a v miestach, kde prebiehajú opravy ciest alebo ich výstavba,
  • na D1, R2 a R6 kontrole dodržiavanie zákazu používania týchto komunikácií inými účastníkmi cestnej premávky ako vodičmi motorových vozidiel (pohyb chodcov najmä v okolí odpočívadiel a čerpacích staníc a pod.),
  • technickému stavu vozidiel,
  • na dodržiavanie sociálnej legislatívy u vodičov vozidiel kategórií M2, M3, N2, N3,
  • na dodržiavanie maximálnych povolených hmotností a rozmerov vozidiel,
  • čistote osvetlenia a reflexného označenia vozidla,
  1. Na úseku riadenia, organizácie a plánovania:
  • spracovať vlastné analýzy dopravnej nehodovosti spolu s návrhom opatrení na pozitívne ovplyvnenie jej vývoja,
  • zintenzívniť dohľad nad BaPCP na cestách so zvýšeným nápadom dopravných nehôd,
  • plánovať vlastné policajné akcie na zníženie dopravnej nehodovosti na základe vlastných spracovaných analýz dopravnej nehodovosti a výstupov z ISDN,
  • pri plánovaní policajných akcií sa treba zamerať na miesta a najčastejšie príčiny dopravných nehôd a príčiny dopravných nehôd s následkami na živote a zdraví,
  • výkon dohľadu nad cestnou premávkou prednostne plánovať na cesty resp. miesta, dni a časy najväčšieho nápadu dopravných nehôd a v čase dopravných špičiek,
  • plánovať stanoviská meračov rýchlosti na zisťovanie objektívnej zodpovednosti do nehodových úsekov a miest výskytu závažných dopravných nehôd s následkami na životoch a zdraví resp. do miest, kde nie je možné zastavovanie vozidiel,
  • pevné stanovištia hliadok určovať s ohľadom na dopravné špičky (ráno, popoludní), najmä na frekventovaných priechodoch pre chodcov, križovatkách, veľkých nákupných centrách, autobusových a železničných staniciach, rekreačných oblastí a podobne,
  • do výkonu dohľadu nad cestnou premávkou zapájať aj príslušníkov OO PZ a podobne, aj formou zmiešaných hliadok,
  • v inštruktážnych záznamoch vyznačovať hliadkam úseky so zvýšeným nápadom dopravných nehôd (nehodové úseky a miesta, stanovené na základe výstupov ISDN a najmä vlastných poznatkov) s konkrétnymi úlohami, ktorým sa hliadky majú venovať,
  • vyžadovať oznamovanie zistených nedostatkov na cestách (námraza, stekajúca voda na cestu, znečistené cesty, zeleň brániaca rozhľadu na križovatkách alebo predchádzanie, poškodené alebo opotrebované dopravné značky a podobne) príslušnému dopravnému inžinierovi,

 

  1. Na dopravno-inžinierskom úseku:
  • zvýšenú pozornosť je potrebné venovať vykonávanej údržbe príslušným správcom cesty (zimná údržba resp. údržba a čistota ciest, stekanie a zmŕzanie vody na ceste, odstraňovanie výtlkov a pod.),
  • venovať pozornosť dočasným dopravným značkám a dopravným zariadeniam použitým pri čiastočných a úplných uzávierkach resp. pri dopravných obmedzeniach na hlavných cestných ťahoch ciest a miestnych komunikácií (pozn. pri kontrolách sa zamerať nielen na legálnosť a správnosť ich umiestnenia a vyhotovenia, ale aj na opodstatnenie ich umiestnenia),
  • dbať na zabezpečenie odvodnenia ciest, funkčnosť priekop, priepustov, zrezanie krajníc,
  • prijímať opatrenia zamerané na predchádzanie dopravným nehodám s účasťou chodcov (osvetlenie priechodov pre chodcov, stav verejného osvetlenia v prejazdných úsekoch ciest, cez mestá a obce, stav vodorovných a zvislých dopravných značiek umiestnených v súvislosti s pohybom chodcov, realizácia chodníkov a podobne),
  • analýzy dopravnej nehodovosti musia byť spracované podľa čl. 64 ods. 10 N P PZ č. 55/2018 v znení neskorších predpisov,
  • v mesačných analýzach dopravnej nehodovosti sa bližšie zaoberať aj analyzovaním dopravnej nehodovosti podľa jednotlivých ciest v rámci okresu, vrátane kilometrov, kde dochádza k zvýšenému nápadu dopravných nehôd, dní a časov. Uvedené analýzy musia obsahovať návrh opatrení na pozitívne ovplyvnenie BCP a vyhodnotenie prijatých opatrení z predchádzajúcich období,
  • prijímať opatrenia smerujúce k zlepšeniu dopravného priestoru predovšetkým v prejazdných úsekoch cez mestá a obce, zamerať sa na prijímanie dopravno-inžinierskych opatrení v nehodových úsekoch a miestach,
  • o všetkých závadách zistených na ceste I/9 (E 50, E 572), rýchlostných cestách R2, R6 a diaľnici D1 neodkladne informovať KDI KR PZ v Trenčíne.

 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Odporúčané články

Tragická nehoda na priechode pre chodcov v Martine

KR PZ Žilina |MM|  Dnes vo večerných hodinách došlo na ceste I/65 na ulici Jilemnickeho v Martine k...

Ukradli reklamný banner umiestnený v Modranke blízko diaľnice D1. Nevideli ste ich?

KR PZ Trnava |MM| Trnavskí policajti žiadajú o pomoc pri vyšetrovaní trestného činu krádeže. Doposiaľ neznámi páchatelia ešte...

Čelná zrážka osobného vozidla s nákladným si vyžiadala jeden ľudský život

KR PZ Žilina |MM|  Dnes /16.11.2024/ v poobedných hodinách došlo na ceste I/18 pri Hyze, okr. Žilina k...

Cenu slobody Antona Srholca získali 4 významné osobnosti a občianske združenie

TT SK |MM|  Trnavský kraj už šiestykrát odovzdal Cenu slobody Antona Srholca. Ocenenie za mimoriadny prínos k ochrane...

Používanie mobilov v školách bude regulované. Rezort školstva pripravil súbor praktických nástrojov pre školy a rodičov

MŠVVM SR |MM| Usmernenie o regulácii používania mobilných telefónov, informačné materiály pre školy a rodičov, vzdelávanie pre učiteľov,...

Policajné správy z Prešovského kraja

KR PZ Prešov |MM|  Vyhasol život 43 ročného muža Dnes (15.11.2024) krátko po 7:00 hodine došlo na Diaľnici D1...

Križovatka Bernolákovo sa otvorí skôr ako bolo avizované

NDS |MM|  Časť križovatky Triblavina bude čoskoro sprístupnená motoristom. Pre obyvateľov priľahlých satelitných obcí ako je napr. Ivanka...

Rezort školstva zverejnil prvé výsledky monitorovania rizika segregácie na základných školách

MŠVVM SR |MM| Nový systém pravidelného monitorovania rizika segregácie na základných školách má za cieľ zabezpečiť rovnaké príležitosti...

Zhoda na reforme posudkovej činnosti uľahčí prístup k príspevkom aj sociálnym službám

MPSVR SR |MM|  Zjednotenie a zefektívnenie posudzovania zdravotných a sociálnych potrieb je hlavným zámerom pripravovanej reformy posudkovej činnosti....

Informácia o dopravnej nehodovosti za obdobie od 1.1.2024 – 31.10.2024 a mesiac október 2024

KR PZ Trenčín |MM|  Krajský dopravný inšpektorát Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Trenčíne Vám k ďalšej služobnej činnosti...

Spoločné cvičenie profesionálnych a dobrovoľných hasičov okr. Partizánske zamerané na likvidáciu lesného požiaru

KR HaZZ Trenčín |MM|  Dňa 14. novembra vykonali príslušníci Hasičského a záchranného zboru z Partizánskeho a členovia Dobrovoľných...

Mierime na technologický vrchol: Konferencia Superpočítač a Slovensko priniesla aktuálne informácie o vývoji v oblasti HPC

MIRRI |MM| Slovensko výrazne napreduje v oblasti vysokovýkonných výpočtov (HPC – High Performance Computing), ktoré sú kľúčové pre...