Na rýchlostnej komunikácii R1 koncom týždňa po viac ako mesiaci od uzatvorenia mosta ponad železnicu, bolo nainštalované aktuálne dopravné značenie.
Na R1 bola v kritickom úseku komunikácie inštalovaná dopravná značka upozorňujúca vodičov na možné kolóny, znížená rýchlosť najskôr na 100 a následne na 80 km/hod. a značenie obchádzkovej trasy.
Práve smerovanie obchádzky je zvláštne. Iba niekoľko desiatok metrov pred výjazdom z R1 na Dolnú Stredu bola osadená značka smerujúca vodičov (obchádzku) nie na výjazd Dolná Streda, ale rovno. Tu je najbližší výjazd z R1 do Serede až za diaľničným mostom ponad rieku Váh a to smerom na a cez Šintavu.
Ide o omyl, alebo zámer?
Na nevyhnutnosť v záujme bezpečnosti cestnej premávky bezodkladne vykonať presne tieto opatrenia, sme upozorňovali od uzatvorenia mosta ponad železnicu a následného tvorenia kolón áut čakajúcich na odbočenie pred výjazdom z R1 na Dolnú Stredu.
Sumár opatrení nájdete v tomto publikovanom článku:
Aké opatrenia v súvislosti s odstaveným mostom mali byť vykonané bezodkladne?
Správca komunikácie aj tieto úplne najzákladnejšie bezpečnostné opatrenia na R1 vykonal po viac ako mesiaci od vzniku rizika hromadnej kolízie na R1.
Kolízia hrozila pri každej kolóne a treba povedať, že hrozí aj v súčasnosti, aj keď by riziko vďaka dopravnému značeniu malo byť menšie.
Rozdiel áut stojacich zo značnej časti v pomalom pruhu a áut idúcich plnou povolenou rýchlosťou po R1, je totiž 130 km/ hod.!! Preberať predpokladané následky pri náraze osobného auta do prakticky stojacich áut a už vôbec v prípade nárazu kamióna, je asi zbytočné…
– – –
AKTUALIZOVANÉ: 11.06. 2023
Za účelom získania dostatku informácií sme si trasu smerovanú osadeným dopravným značením prešli celú. Je holým faktom, že obchádzka nie je smerovaná cez Dolnú Stredu, ale pravdepodobne cez Šintavu. Pravdepodobne preto, lebo tabule sú inštalované na R1 pred výjazdom z rýchlostnej komunikácie na Šintavu, ale aj Šoporňu a rovnako sa vodič dostane aj späť na R1, z ktorej odbočil.
Chýba totiž dopravné značenie už na výjazde a tak situácie neznalý vodič (prípadne cudzinec) nevie, či sa má radiť k odbočovaniu vľavo, alebo pokračovať v pravom jazdnom pruhu a odbočiť na Šoporňu, prípadne pokračovať späť na R1.
Opätovne priestor na zmätkovanie a to opätovne v blízkosti, alebo priamo v križovatke, ktorá je nehodovosťou dobre známa nielen Šoporňanom.
Ak vodič možno odhadom trafí a zaradí do odbočovacieho pruhu vľavo, znovu absentuje značenie obchádzky na SEREĎ – centrum. Ak odbočí vľavo,dopravné značenie ho znovu navedie späť na R1 a do smeru, odkiaľ prišiel.
Bavíte sa? Myslíte si,že rovnako sa bude baviť aj cudzinec, ktorý sa zrazu bude vracať späť na Trnavu,resp. Bratislavu?
Pre získanie uceleného prehľadu sme urobili niekoľko jázd a jednu od Vlčkoviec držiac sa dopravného značenia „Obchádzka“ Sereď – Centrum tak, akoby to s najväčšou pravdepodobnosťou urobil bežný vodič neznalý situácie. A tak, akoby sme to urobili aj my niekde na východe Slovenska, alebo v zahraničí.
A POZOR !! Dopravné značenie vás naviguje po obchádzkovej trase dlhej 16 km v jednom smere !!
Videozáznam s online popisom si môžete pozrieť tu: